הרצאות / סדנאות    TALK SHOWS

לא מעלימים עין – למנוע את הרצח הבא

מרצה: ענת לב אדלר

כבר שלושה עשורים שבמסגרת עבודתה העיתונאית ענת פעילה במניעת אלימות כלפי נשים, אבל לנושא החשוב הזה לא הגיעה כעיתונאית, אלא כחיילת משוחררת כאשר פגשה בפעם הראשונה באשה מוכה ודמותה נצרבה בליבי ונשארה שם לנצח. מתוך סיפור חייה שאליו התוודעה כנערה צעירה, הלכה ונקשרה במאבק הזה, שהפך להיות חלק בלתי נפרד מחייה.

כשסיפור כזה נצרב בנשמתך בגיל כל כך צעיר את מחויבת למשימה וענת שמחה שאת המחויבות הזו הצליחה להביא גם לעמודי החדשות של ידיעות אחרונות יחד עם עורך העיתון נטע לבנה שרואה בכך משימה בעלת חשיבות עליונה – לא להוריד מסדר היום את הטיפול באלימות כלפי נשים.

כי זו לא בעיה נשית

כי זו לא בעיה רק של נשים

זו בעיה של כלל החברה הישראלית 

את סיפור הקשר בין ענת ובין ש', האישה הנפלאה והגיבורה הזו – תספר במהלך ההרצאה, כמו גם עוד חיבורים עם נשים משנות מציאות שפגשה בדרך – ראשית כל אישה שורדת אלימות או מתמודדת עם אלימות שיצא לי ללוות, אבל גם החיבור עם המומחית העולמית במניעת אלימות כלפי נשים, הקרימינולוגית ומי שהקימה את מקלטי הנשים של נעמ"ת – רונית לב-ארי, שנשלחה אליה משמים בגיל צעיר והיא עד היום המנטורית של ענת ואחראית לכל מה ידיעותיה בתחום.

ענת מספרת על נורות האזהרה שכל אחת מאתנו צריכה להכיר, וכל אחד מאתנו צריך להכיר – כדי לזהות מתי אישה או משפחה נמצאים במצוקה. 

וגם על סוגים שונים של אלימות כזו שלא משאירה סימנים כחולים, אבל פוצעת את הנפש לנצח, מונעת חירות כלכלית, מצרה את צעדיה של האישה וגוזלת את חירותה, מקטינה את דמותה ואת תפיסת העצמי שלה. 

על תפקידן של נשים שמטפלות בנשים – מעצבות שיער, קוסמטיקאיות, בלניות במקווה, פדיקוריסטיות – בזיהוי של מצבי אלימות והושטת יד. 

כמובן גם על דרכים למנוע את מסכת האלימות הזו.

מחפשים הרצאה או סדנא? הרצאות וסדנאות מעניינות במגוון תחומים אצלכם בארגון.