הרצאות / סדנאות    TALK SHOWS

סדנת חווית האתגר

מנחה: עינת קפלן לבנת

סדנת חווית האתגר היא סדנה שמתאימה לחברות, ארגונים, תלמידים, צוותי חינוך, שנת מצוות, בני נוער בישוב, קבוצת נשים, קבוצת חברים ועוד.
הדגש בה הוא עבודת צוות ושיתוף פעולה בשילוב חוויה, גיבוש והעצמה.
היא מעין שילוב בין המרוץ למיליון עם חדר בריחה בטבע, וכוללת שלל משימות וכתבי חידה קבוצתיים שפתרונם יוביל את המשתתפים למצוא את תיבת האוצר והמפתח שלה. הפעילות אינה תחרותית.
הסדנה יכולה לכלול גם משימות מים עם גלשני סאפ או קיאקים ואז היא מתקיימת בכנרת או בירדן (אין צורך בניסיון קודם) או ללא מים ואז היא מתקיימת ביער או חורשה בכל מקום שהלקוח יבחר.
הסדנה יכולה להיות עם או בלי אוכל

המשתתפים יחולקו לקבוצות, ישנן מספר תחנות. בכל תחנה יש משימה. פתרון כל המשימות בכל התחנות נותן את הרמזים למקום בו מוחבאת תיבת האוצר ולמקום נוסף בו מוחבא המפתח לתיבה.
כל הקבוצות עוברות בכל התחנות. הפעילות אינה תחרותית, להיפך, אם כי לרוב המשתתפים מתנהגים כאילו זו תחרות והם ממש פועלים יחד כדי להצליח.
הקבוצה שתסיים ראשונה ותחשוב שהיא מנצחת תגלה שהתיבה נעולה בכמה מפתחות, לפי כמות הקבוצות, ולכן התיבה תיפתח רק כשכל הקבוצות יסיימו יחד.
כלומר השיתוף פעולה הוא גם בתוך הקבוצה וגם בין הקבוצות.
המשימות הן בעלות אופי המשלב שיכלי-מנטלי-גופני, מאתגרות לפי רמת המשתתפים, גורמות להם להתאמץ ולחשוב, כוללות כיתבי חידה, בוודאות כולם חווים הצלחה. 

ההתמודדות עם המשימות משפרת מאוד את תחושת המסוגלות של כל אחד מהמשתתפים, את עבודת הצוות, הצבת המטרות והפעולה להשגתן גם בתנאי אי וודאות בשילוב נחישות והתמדה.

מחפשים הרצאה או סדנא? הרצאות וסדנאות מעניינות במגוון תחומים אצלכם בארגון.